Uudised
Pikk ja tihe lumesadu põhjustab elektrikatkestusi
Eile alanud lumesadu ja tuisk on toonud kaasa elektrikatkestuste sagenemise. Kuna lumesadu võib kesta mitu päeva ja on kohati tihe, püsib elektrikatketuste oht ka eesolevatel päevadel. Rikkeid võib enam esineda just metsatrassidel paiknevatel õhuliinidel, sest liinidele võivad kukkuda lume raskuse all murduvad puud ja oksad.
Elektrivõrgu rikkeid likvideerivad nii Jaotusvõrgu kui ka ettevõtte partnerite brigaadid. Mõnel juhul võib elektrivarustuse taastamine siiski viibida, sest ligipääs liinitrassidele on kinnituisanud kõrval- ja metsateede tõttu raskendatud. Brigaadid parandavad rikkekohti ööpäevaringselt ja teevad kõik endast sõltuva, et tagada elektrita majapidamistele vooluühendus esimesel võimalusel.
Inimestel, kelle maja veevarustus sõltub elektrist, soovitab Jaotusvõrk varuda joogivett ning alternatiivsed valgustusallikaid. Samuti tuleks laadida täis mobiiltelefoni aku. Katkestuse korral on soovitatav elektriseadmed välja lülitada, et vältida nende kahjustumist. Katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi.
Elektrikatkestustest saab teada anda helistades või saates SMS-i rikkenumbrile 1343 või veebilehe www.energia.ee kaudu. Rikkenumbrile kehtivad operaatorite poolt seatud kõnetasud, Eesti Energia ei ole lisatasusid rikkenumbrile seadnud.
Elektrikatkestuse tekkides tuleks oodata enne rikkenumbrile helistamist 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuste info infosüsteemi ja nõnda saab helistaja täpsemat infot rikke seisust. Rikkenumbrile helistades kuuleb esmalt automaatvastaja infot teadaolevatest riketest helistaja piirkonnas ning nende likvideerimise orienteeruvast ajast. Kui automaatvastajale loetud tekst juba sisaldab helistaja piirkonna rikkeinfot, pole vaja rikkest klienditeenindajale teatada, kuna selle likvideerimisega juba tegeletakse.
Kui automaatvastaja sõnum ei sisalda helistaja piirkonna riket, tuleb jääda liinile. Helistaja ühendatakse klienditeenindajaga pärast automaatvastuse lõppu. Kui helistaja on klienditeenindajale rikkeinfo edastanud, rike registreeritakse ning võetakse rikkebrigaadide tööplaani. Korduvalt ei ole tarvis rikkest teada anda, sest see võib tekitada telefoniliinide ummistumist.
Ulatuslike elektrikatkestuste puhul võib rikketelefoni ootejärjekord pikeneda. Seoses sellega palub ettevõte varuda kannatust või kasutada rikkest teatamiseks SMSi või veebilehte.
Veebilehel Eesti Energia: Rikked olevalt kaardilt saab jälgida keskpinge ja Jaotusvõrgu poolt läbi analüüsitud madalpinge elektririkete hetkeseisu. Info kaardile jõuab ajalise viivitusega ning andmed võivad mõnevõrra erineda reaalsest olukorrast.
Elektrivõrgu rikkeid likvideerivad nii Jaotusvõrgu kui ka ettevõtte partnerite brigaadid. Mõnel juhul võib elektrivarustuse taastamine siiski viibida, sest ligipääs liinitrassidele on kinnituisanud kõrval- ja metsateede tõttu raskendatud. Brigaadid parandavad rikkekohti ööpäevaringselt ja teevad kõik endast sõltuva, et tagada elektrita majapidamistele vooluühendus esimesel võimalusel.
Inimestel, kelle maja veevarustus sõltub elektrist, soovitab Jaotusvõrk varuda joogivett ning alternatiivsed valgustusallikaid. Samuti tuleks laadida täis mobiiltelefoni aku. Katkestuse korral on soovitatav elektriseadmed välja lülitada, et vältida nende kahjustumist. Katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi.
Elektrikatkestustest saab teada anda helistades või saates SMS-i rikkenumbrile 1343 või veebilehe www.energia.ee kaudu. Rikkenumbrile kehtivad operaatorite poolt seatud kõnetasud, Eesti Energia ei ole lisatasusid rikkenumbrile seadnud.
Elektrikatkestuse tekkides tuleks oodata enne rikkenumbrile helistamist 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuste info infosüsteemi ja nõnda saab helistaja täpsemat infot rikke seisust. Rikkenumbrile helistades kuuleb esmalt automaatvastaja infot teadaolevatest riketest helistaja piirkonnas ning nende likvideerimise orienteeruvast ajast. Kui automaatvastajale loetud tekst juba sisaldab helistaja piirkonna rikkeinfot, pole vaja rikkest klienditeenindajale teatada, kuna selle likvideerimisega juba tegeletakse.
Kui automaatvastaja sõnum ei sisalda helistaja piirkonna riket, tuleb jääda liinile. Helistaja ühendatakse klienditeenindajaga pärast automaatvastuse lõppu. Kui helistaja on klienditeenindajale rikkeinfo edastanud, rike registreeritakse ning võetakse rikkebrigaadide tööplaani. Korduvalt ei ole tarvis rikkest teada anda, sest see võib tekitada telefoniliinide ummistumist.
Ulatuslike elektrikatkestuste puhul võib rikketelefoni ootejärjekord pikeneda. Seoses sellega palub ettevõte varuda kannatust või kasutada rikkest teatamiseks SMSi või veebilehte.
Veebilehel Eesti Energia: Rikked olevalt kaardilt saab jälgida keskpinge ja Jaotusvõrgu poolt läbi analüüsitud madalpinge elektririkete hetkeseisu. Info kaardile jõuab ajalise viivitusega ning andmed võivad mõnevõrra erineda reaalsest olukorrast.