MTV Eesti ja Eesti Energia ühendavad väed globaalse kliimasoojenemise vastases kampaanias „Alusta iseendast”.

16.01.2008
MTV Eesti jätkab Eesti Energia toel globaalse kliimasoojenemise vastast projekti „Alusta iseendast”, mille eesmärgiks on propageerida keskkonnasõbralikku ja säästlikku elustiili ning suunata noori vähendama oma “ökoloogilist jalajälge”.

Kampaania partneri Eesti Energia juhatuse esimehe Sandor Liive sõnul on keskkonnasäästlik mõte ja tegu ka Eesti Energiale olulised. "Kiidame MTV algatust, mis annab teada kuidas energiasäästlikult igapäeva valikuid teha ning mida see tähendab meie planeedile," rääkis Liive. Kampaania raames on alates 22. jaanuarist võimalus 1000 kiiremal MTV vaatajal vahetada Eesti Energia teenindusbüroos tavaline pirn Osrami säästupirni vastu. Eesti Energia juhi sõnul hoitakse ainuüksi selle pirnide vahetuse tulemusena kokku Rakvere ja Paide linna keskmise ööpäevase energiatarbimisega võrreldav kogus energiat.

(MTV Networks International asepresidendi Bill Roedy sõnul oleme jõudmas kliimasoojenemise pöördepunkti ning peame alustama tegutsemist kohe praegu. „Statistika on jahmatav. Kui 1% kogu meie vaatajaskonnast ehk umbes 1 miljon inimest vahetaks kolm tavalist lambipirni säästupirnide vastu, teeb see välja sama, kui võtta maanteedelt ära 100 000 autot. Kui väikesi energiat säästvaid samme teevad korraga paljud, on nende kogupanus tohutu,” ütles Roedy.)

Kui ”keskkond” jääb noorte jaoks pahatihti võrdlemisi abstraktseks mõisteks, siis Planeedi Popim Pätt MTV läheneb teismelistele ning noortele täiskasvanutele nende endi meelissfäärides, milleks on muusika, mood ning muud popkultuuri ja meelelahutuse avaldumisvormid. Manitseva jutlustamise asemel noori pigem ärgitatakse ning inspireeritakse.

„MTV mõjutab kahtlemata kogu maailma noorte hoiakuid, ent meil on ülimalt hea meel, et saame neid hoiakuid lokaalselt juurutada. Teeme maakerale pai just siin ja praegu," selgitas MTV Eesti tegevjuht Karoli Hindriks kampaania mehhanisme.

MTV „Alusta iseendast“ kampaania teljeks on lihtsad näpunäited, mis aitavad MTV vaatajal (sihtgrupil vanuses 15-35 eluaastat) mõista, milline mõju on väikestel argipäevastel tegudel kliima soojenemise pidurdamisele. Näiteks saab energiat säästa, vähendades kraadi võrra kütmist või eemaldada pistikust mobiililaadija, kui telefon parajasti ei lae.

MTV telekanalid üle kogu maailma edastavad kogu aasta vältel energiasäästlikkuse sõnumit nii erisaadete kui ka intrigeerivate ning inspireerivate reklaamklippide-teadaannete ehk PSA'de (ingl k. Public Service Announcements) kaudu. Nii kampaaniat toetavaisse reklaamklippidesse kui eetrivälistesse üritustesse kaasatakse üldtunnustatud noorteiidoleid ning arvamusliidreid. Kampaania esimestes faasides aitasid MTV vaatajaid kliimasoojenemise probleemist teavitada ning jõuluagset ostupalavikku jahutada näiteks muusikud Koit Toome ja Lea Liitma, pop-punk bänd Bedwetters ning näitleja Ott Sepp.

Rahvusvahelisel tasandil on oma panuse kliima soojenemise pidurdamiseks andnud näiteks MTV ülipopulaarse sarja „Pimp My Ride“ staarid Xzibit ning Mad Mike.

„Alusta iseendast“ kampaania hõlmab nii tele-eetrit, veebi kui ka mobiilsidet. Kampaaniat vahendatakse kõigil MTV Network International kanaleil (kokku 162) üle kogu maailma ning see jõuab telekanalite, veebiportaalide ja mobiilside kaudu kuni 1,5 miljardi inimeseni.

Lisainfo:
www.mtveesti.ee/alusta
www.mtvswitch.org