Tarbijakaitse liit: elektri ampritasu on tarbija petmine

21.12.2004

Tarbijakaitse liidu juhatuse esimehe Enn-Toivo Annuki sõnul on Eesti Energia planeeritav püsitasu ehk ampritasu hõlptulu elektritarbija rahakoti arvelt. "Leiame, et viimane aeg on lõpetada arutu raiskamine, klientide lollitamine ja kliendivaenulik energiapoliitika," ütles Annuk. "On vaja soodustada elektri müüki ning selle käibe pealt teenida." 
Annuki sõnul on tarbijates rohkelt arusaamatust ja segadust tekitavad Eesti Energia sõlmitavad võrguühenduse fikseerimise kokkulepped. "Näiteks on kokkuleppes võrguühenduse läbilaskevõimeks märgitud tarbimiskoha peakaitsme suurus. See on vale fikseerimine, sest võrguühenduse läbilaskevõimet ei ole võimalik tarbijal visuaalselt määrata ega selle õigsust kontrollida," ütles ta. 
"Eesti Energial pole õige tarbijalt niisugusele leppele allakirjutamist nõuda. Ka praegu kehtivates tariifides kehtestatud ampritasud on ebaõiglased, kuna esineb küllaga olukordi, kus25- või 40-amprise peakaitsme puhul ei ole tarbijal võimalik isegi 10 ampri ulatuses voolu tarbida," selgitas Annuk. "Tarbija kaebamine liini ebapiisava läbilaskevõime üle siin ei aita, sest monopoolse Eesti Energia ametnike ees on ta võimetu." 
Uute hinnapakettide juures jääb Annuki sõnul näiteks arusaamatuks, miks peab tarbija maksma alates paketist "Kodu 3" mõõtesüsteemi tasu. "Mõõtesüsteem kuulub Eesti Energiale kui elektri müüjale, ega tarbija seda ei rendi," nentis ta. 
Samuti ei saa tarbijakaitse liidu teatel nõustuda Eesti Energia väitega, nagu tõuseks elektri kilovatttunni hind 10 protsenti, kui tegelikult tõuseb hind 20 protsenti ja kohati rohkemgi. 
Eesti Energia tõstab elektrienergia tariifide hindu alates 1. märtsist 2005 keskmiselt 10 protsendi võrra.Eraklientidele kerkivad hinnad ettevõtte teatel keskmiselt 14 protsenti. 
Algselt kavandas Eesti Energia püsitasu rakendamist kõikides kodukliendi pakettides, kuid loobus hiljem sellest.

BNS