Uudised
Muutuvad Eesti Energia e-teeninduse sisselogimismeetodid
Uuendame peagi Eesti Energia e-teenindusse sisenemisviise, et pakkuda oma klientidele turvalist võimalust kasutada kõiki meie e-teenuseid. Sellega seoses kaovad kaks seni kehtinud meetodit, milleks on internetipank ja viitenumber. Selgitame lähemalt muudatuse tagamaid ja anname nõu, mida teha, et tulevikus oma kontole ligi pääseda
Koos tehnoloogia arenguga on muutunud paljud tavapärased toimingud nagu elektrilepingu haldamine või arvete maksmine inimeste jaoks oluliselt mugavamaks. Kui varem tuli lepingu sõlmimiseks esindusse kohale minna, siis nüüd on seda võimalik teha oma nutitelefoni või arvuti abil pelgalt ühe sõrmevajutuse kaudu.
Just see on ka põhjus, miks on üha olulisem, et tagaksime oma klientidele e-toiminguid tehes turvalisuse ja meetmed, mis on ajakohased. Viitenumbriga sisselogimine ei võimalda klientidel kasutada kõiki meie e-teenuseid. Tarbimisel ja arvetel saab küll silma peal hoida, kuid lepingutega seotud tegevusi teha ei ole võimalik. Samuti on viitenumbrile ja isikukoodile lihtsam ligi pääseda kolmandatel osapooltel, kellel ei tohiks olla ligipääsu võõraste inimeste energiatarbimisega seotud andmetele.
Pangalinkide puhul näeme, et need on järjest enam oma populaarsust kaotamas. Täna ei kasuta neid autentimismeetodina ükski avalik teenusepakkuja. Näiteks detsembrikuus sisenes meie e-teenindusse internetipanga või viitenumbri abil vaid 1% kõigist kasutajatest.
Alternatiivsed lahendused
E-teenindusse on endiselt võimalik sisse logida, kasutades selleks ID-kaarti, Smart-ID-d või Mobiil ID-d. Selleks on vajalik ID-kaardilugeja olemasolu ja/või kehtiv leping oma panga või teleteenuse pakkujaga.
Üsna pea on lisandumas ka uus, neljas võimalus, mille abil saavad Eesti Energia kliendid siseneda e-teenindusse isikukoodi ja lepinguga seotud telefoninumbri alusel. See on sarnane seni kehtinud viitenumbri ja isikukoodiga sisselogimisele, kuid oluliselt turvalisem, kuna peale andmete sisestamist laekub telefonile kontrollkood, mida on seejärel võimalik enda isiku tuvastamiseks kasutada.
Ole oma lähedastele ise abiks
Kui sinu vanem, lähedane või tuttav kasutab siiani e-teenindusse logimiseks ainult viitenumbrit või internetipanka ja ei soovi muule meetodile üle minna, on üheks võimaluseks vormistada volitus. Nii võid näiteks enda hooleks võtta oma vanemate arvete või lepingute haldamise, ilma et peaksite hakkama võrgu- ja elektrilepingut ümber tegema.
Volitusi on kahte tüüpi:
Volitust saab vormistada nii e-teeninduses, e-posti või ka tavaposti teel.
Peame oluliseks seista oma klientide heaolu ja turvalisuse eest. Kui sul tekib küsimusi seoses volituse vormistamise või teiste energiaalaste teemadega, siis võta ühendust meie klienditeenindusega aadressil [email protected] või telefonil 777 4040.