Iseteenindus

Eesti Energia toob kõik börsipaketi kliendid tunnipõhisele hinnastamisele hiljemalt aasta lõpuks

31.05.2022

Eesti Energia palub vabandust, et selgitustöö börsipaketi erinevatest hinnatüüpidest pole klientide informeerituse tagamiseks olnud piisav. Hiljemalt aasta lõpuks toob energiamüüja kõik vanemat tüüpi börsipaketi kliendid tunnipõhisele hinnastamisele.

Kui elektriturg 2013. aastal avanes, ei olnud Eesti veel kaetud kaugloetavate arvestitega ning sõlmida sai vaid päeva või öö keskmise börsihinna alusel börsipakette. Kaugloetavate arvestite projekt lõppes aastal 2017. Alates sellest ajast ei ole olnud võimalik vanemat tüüpi paketti valida ning kõik sõlmitavad börsipaketi lepingud on tunnipõhise hinnaarvestusega.

“Oleme aastate jooksul tuhandete klientidega ühendust võtnud, teavitanud, selgitanud ja soovitanud tunnipõhisesse börsipaketti üle tulla. Paljud kliendid on oma paketi ka ise ära muutnud, ent on suur hulk kliente, kelle hinnatüüp on endiselt keskmise börsihinna alusel. Osad kliendid pole soovinud enda paketti veel muuta ning kõikide teavitamiseni pole me veel paraku jõudnud,” selgitas Eesti Energia juhatuse liige Agnes Roos.

Tunnipõhine hinnaarvestus võtab paremini arvesse seda, millal elektrit on tarbitud. Keskmise börsihinna alusel hinnaarvestus seevastu on aidanud kuludelt kokku hoida, sest kliendid on pääsenud kõige kõrgemate, näiteks ligi tuhandeeuroste tunnihindade mõjust elektriarvele.

“Mõistame nende vanemas paketis olevate klientide pahameelt, kes on oma tarbimist juhtinud, kuid pole sellest täit kasu saanud. Jätkame tööd, et juhtida paremini klientide tähelepanu nende elektripaketi hinnatüübile. Kõikidel vanemat tüüpi paketis klientidel on selle kohta juunikuu alguses väljastataval arvel märge: “Teie tarbimiskohal on börsipakett keskmise börsihinna hinnatüübiga.” Kliendid, kes soovivad juba täna elektripaketti ise uuendada, saavad seda iga kell teha Eesti Energia e-teeninduses,” lisas Roos.

Kui klient praegu paketti muuta ei soovi, tehakse seda tema eest automaatselt sügisel. “Anname muudatusest puudutatud klientidele sellest personaalselt e-kirjaga või telefoni teel märku,” lubas Roos.

Sõltuvalt tarbimismustrist võib osade klientide jaoks tulevikus elektriarve tunnipõhisest arvestusest tõusta, osadel langeda, mõne kliendi jaoks ei muutu midagi. Uut tüüpi pakett võimaldab tarbimist paremini juhtida ja energiamaailma innovatiivsetest lahendustest kasu lõigata - näiteks elektriautot laadida soodsama hinnaga tunnil või küttesüsteemi kasutamist paremini optimeerida.

Kui klient tunneb, et vajab abi oma lepingu detailidest arusaamisel ning sobiva paketi leidmisel, on abiks Eesti Energia konsultandid telefonil 777 4040 või teenindus@energia.ee.