Iseteenindus

Eesti Energia läheb Leedu kodukliente võitma tugeva väärtuspakkumisega

03.09.2020

Eesti Energia müüb alates veebruarist koduklientidele elektrit ka Leedus, mis on Eesti, Soome ja Läti kõrval ettevõtte neljas turg eraklientidele. 2021. aasta jaanuaris toimuva Leedu kodukliendi elektrituru osalise avanemisega soovib ettevõte jõuliselt kasvatada oma turuosa.

Eesti Energia klienditeenuste eest vastutav juhatuse liige Agnes Roos märgib, et viimaste kuude jooksul toimunud testmüügi jooksul on sõlmitud ligi tuhat elektrilepingut, mis näitab kliendipakkumise atraktiivsust ja konkurentsivõimelisust.


„Eristume konkurentidest väga tugeva väärtuspakkumisega. Pakume klientidele ainult Leedus toodetud taastuvenergiat, mis on pärit Enefit Greeni tuuleparkidest ja teistelt kohalikelt taastuvenergia tootjatelt. Kliendid saavad valida fikseeritud elektrihinnaga paketi ja börsihinnaga paketi vahel. Lisaks pakume ka päikesepaneelide paigaldamist,“ sõnas Roos.

Enefit on brändina Leedus tuntust edukalt kasvatanud ning koduklienditurule sisenemine on ettevõtte jaoks loogiline strateegiline samm edasi. Leedu äriklienditurul on Enefit tegutsenud juba 2007. aastast ning selle tulemusel on saavutatud ligi veerand turuosast, mis teeb ettevõttest turuliidri Ignitise järel teise tegija.

Eesti Energia taastuvenergiaettevõttele Enefit Greenile kuulub Leedus viis tuuleparki ning ligi pool ettevõtte aastasest tuuleelektri toodangust tuleb just Leedust. Sellest tulenevat sünergiat kasutab Eesti Energia ka kliendipakkumise loomisel. Järgmise nelja aasta vaates on Enefiti eesmärk Roosi sõnul saavutada koduklienditurul 10-protsendiline turuosa.

„Eelmisel aastal alustasime elektrimüüki Läti koduklientidele, olime seal väga edukad ning loodame saadud õppetundide najal korrata edu ka Leedus,“ lisas Roos. Leedu koduklientide elektriturg avatakse ametlikult 2021. aasta jaanuarist kuni 2023. aastani kolmes etapis.

2021. aastaks peavad elektrimüüja valima majapidamised, kelle aastane elektritarbimine ületab 5000 kilovatt-tundi. Leedus on selliseid tarbijaid ligi 140 000. 2022. aastaks jõuab tähtaeg kätte neil, kelle tarbimine jääb vahemikku 1000-5000 kilovatt-tundi, ning 2023. aastaks kaob reguleeritud hinna võimalus kõigi jaoks.

Eesti Energia strateegiline eesmärk on pakkuda digitaalsete lahenduste toel suurepärast kliendikogemust ning jõuda 2024. aastaks ühe miljoni kliendini Läänemere piirkonnas.