Iseteenindus

Eesti Energia müüb nüüd elektrit ka Leedu koduklientidele

14.02.2020

Eesti Energia müüb koduklientidele elektrit nüüd ka Leedus, mis on Eesti, Läti, Soome ja Rootsi kõrval ettevõtte viies turg koduklientidele.

Eesti Energia juhatuse liige Agnes Roos ütles, et Enefit on brändina Leedus tuntust edukalt kasvatanud ning koduklienditurule sisenemine on ettevõtte jaoks loogiline strateegiline samm edasi.

“Näeme, et meil on täna oluline eelis nii hinna kui ka pakkumise sisu osas. Leedu sõltub olulisel määral elektriimpordist ning kohalikult toodetud elektril on inimestele oluline väärtus. Meil on, mida pakkuda: 100% kohalik taastuvenergia, mis on hetkel turul reguleeritud hinnast ka märkimisväärselt soodsam,” märkis Roos.

Eesti Energia taastuvenergiaettevõttele Enefit Greenile kuulub Leedus viis tuuleparki ning ligi pool ettevõtte aastasest tuuleelektri toodangust tuleb just Leedust. Sellest tulenevat sünergiat kavatseb Eesti Energia ka kliendipakkumise loomisel ära kasutada.

„Esimeses etapis pakume Leedu klientidele fikseeritud hinnaga 100% taastuvenergiaga Rohelise Energia paketti. See tähendab, et meie Leedu kodukliendid hakkavad saama elektrit Enefit Greeni kohalikest tootmisüksustest,“ lisas Roos.

„Meie eelis on, et oleme klientidele kasulikke lahendusi pakkuv terviklik energiapartner. Lisaks energiamüügile seame sihiks pakkuda koduklientidele ka päikesepaneele, valgustuse uuendamise teenust ja teisi energiasäästulahendusi. Eelmisel aastal alustasime Lätis elektrimüüki koduklientidele, olime seal väga edukad ning loodame edu korrata ka Leedus,“ lausus Roos.

Leedu kodukliendi elektriturg avaneb tarbijatele 2021. aasta 1. jaanuaril ehk kaheksa aastat hiljem kui Eesti energiaturg. Elektrihind on seal hetkel reguleeritud ning täna 30% turuhinnast kallim. Kliendid saavad valida, kas osta elektrit monopolilt või vabaturu müüjalt.

Leedu äriklienditurul on ettevõte Enefit brändi all tegutsenud juba 2007. aastast ning on saavutanud tugeva positsiooni nii elektri- kui ka gaasimüüjana, omades ligi 8-protsendilist turuosa.

Eesti Energia strateegiline eesmärk on pakkuda digitaalsete lahenduste toel suurepärast kliendikogemust ning jõuda 2023. aastaks 1 miljoni kliendini Läänemere piirkonnas.