Iseteenindus

Uudised

Vastus põletavale küsimusele: miks ei tule elektriarve kuu esimesel päeval?

04.12.2019

Kui mitmed teenusepakkujad saavad oma igakuised arved edastada juba kuu esimestel päevadel, siis elektriarve laekub teinekord veidi hiljem – selle taga võib olla mitu põhjust.

Elektriarve koostamise aeg sõltub kuupäevast, millal edastab võrguettevõtja (nt Elektrilevi) Eesti Energiale tarbimisandmed, mistõttu ei pruugi arve jõuda postkasti igal kuul samal kuupäeval. Küll aga edastatakse arved klientideni hiljemalt iga kuu 12. kuupäevaks.

Arvete koostamine saab alguse kohe, kui tarbimisandmed ehk elektrinäidud on jõudnud Eleringi andmelattu. Seejärel algab andmete töötlemine ning elektriarvesti rikke korral nende prognoosimine. Kui arve on valmis, järgneb arve liikumine olenevalt sellest, millisel viisil klient oma arvet soovib saada, kas paberkandjal või e-kirjaga.

Arve laekumise aeg oleneb ka sellest, kas sellel on ka maagaasi tasu. Võib esineda olukordi, mil elektrinäidud on olemas ja sellele vastav arve koostatud, kuid gaasiandmed liiguvad aeglasemalt ning seetõttu ei saa tervet arvet välja saata.

Eesti Energia teeb ühes kuus keskmiselt 540 000 arvet ja nendest üle poole on koostatud juba iga kuu kolmandaks kuupäevaks, mil suur osa elektrinäitudest on Eesti Energiasse laekunud. Ülejäänud arved saavad koostatud koheselt pärast andmete saabumist, mille puhul on võrgueeskirjas sätestatud, et mõõteandmed tuleb edastada 5. kuupäevaks.

Loe ka: Ole targem tarbija – millest koosneb elektriarve?