Hübriidauto kui võimalus energiatarbimist juhtida

19.10.2016

Igapäevane energiakulude tark juhtimine on muutunud Eesti inimeste seas aina teadlikumaks tegevuseks. Kui tead, millal ja kui palju energiat kulub, avanevad ka uued võimalused kokkuhoiuks. Kodustest elektrikuludest ja kokkuhoiuvõimalustest saab iga Eesti Energia klient ülevaate e-teeninduses ja kuna sellest sügisest saab meiega sõlmida ka gaasilepinguid, oleme täiustamas tarbimise juhtimise võimalusi ka gaasi tootes. Ent kodune energiatarbimine ei tähenda vaid elektrit või gaasi.

Paljudes majapidamisest moodustab suurima osa energiakuludest hoopis kütusekulu. Just seetõttu oleme valinud selle sügise kampaania peaauhinnaks säästliku hübriidauto. Rääkisime värske Toyota RAV4 fänni ja uue hübriidmaasturi omaniku Sven Freibergiga sõiduki võludest, tema intelligentsest süsteemist ja energiasäästlikkusest.

RAV4

Uue hübriidmaasturi Toyota RAV4 omanik Sven Freiberg

Nauditavalt dünaamiline, teel stabiilne ja vaikne, väikese kütusekuluga, mõnusa fiilinguga ja keskkonnasäästlik - nii kirjeldavad erinevad Toyota omanikud 2016. aastal välja tulnud uut RAV4 hübriidmaasturit. Sõiduki energiaallikaks on 2,5-liitrine bensiinimootor ja elektrimootor. Selline kahe mootori vaheline koostöö võimaldab juhil valida sobivaim energiaallikas, mis näiteks pidurdamisel kasutab saadavat elektrienergiat aku laadimiseks.

Mis teeb Sinu jaoks uue RAV4 hübriidmaasturi sõidukogemuse eriliseks?
Eelkõige mugavus ja mängulisus. Näiteks linnaliikluses saan vastavalt oma sõidustiilile ka kütusekulu reaalselt ise juhtida – põhimõtteliselt saan sõita kütusekuluga 10 l/100 km või siis 4 l/100 km kohta. Madalama kütusekulu saavutamine vajab küll pisut harjumist ja harjutamist aga selles minu jaoks mänguilu seisnebki. Sisuliselt proovin iga sõidukorraga harjutada ja proovida oma eelmist saavutust ületada - minu parim tulemus poest koju sõites (ca 1,2 km) oli 0,1 l/100 km. Vinge, eks!

Lisaks hübriidlahendusele on pandud selles mudelis palju rõhku mugavusvarustusele ja turvalisusele. Kui miskit konkreetset esile tuua, siis mulle meeldib teejoonte ja kiiruspiirangu liiklusmärkide tuvastussüsteem, kaugtulede automaatika ja autosse sisenemine ilma võtmeta.

Too välja 5 märksõna, mis iseloomustavad Sinu jaoks uut hübriidi mudelit.

  • Uuenduslik (palju lahedaid vidinaid)
  • Ergas (linnaliikluses on see asendamatu omadus)
  • Vaikne (elektrirežiimil kusjuures eriti vaikne)
  • Kasutajasõbralik (lihtne ülesehitus ja loogiline auto)
  • Kompaktne (oma keskmise suuruse kohta mahutab hästi nii reisijaid kui ka pagasit)

Uue mudeli tugevusena tuuakse välja madalat kütusekulu eelkõige linnaliikluses. Kui oluline see Sinu jaoks autovaliku juures oli?
Kuna kasutan autot igapäevaselt oma tööga seotud sõitudeks ning liigun palju just linnasiseselt, siis oli madal kütusekulu kahtlemata üheks argumendiks. Teiselt poolt ka uudishimu proovida ja katsetada uut tehnoloogiat ning näha, kuidas see toimib.

Räägi, kas Sa pead regulaarset arvestust igakuiste energiakulude üle ka oma koduses majapidamises?
Mis siin salata, igakuist energiakulu arvestust aitab meie peres pidada teenusepakkuja, kes siis selle pealt ka, vahel väiksemaid, kuid enamasti suuremaid arved mulle tasumiseks esitab. Julgen arvata, et enamik tarbijatest mõtleb nendel teemadel ja võrdleb energiakulusid just siis, kui laekub tarbitud elektri ja muude kommunaalkulude arve. Minu jaoks oleks küll huvitav saada infot ja konkreetseid suunised, kuidas ning milliste vahenditega oleks võimalik energiakulusid paremini juhtida. Praegu olen uurimas Eesti Energia uue mobiiliäpi võimalusi, et oma kodusest elektritarbimisest paremat ülevaadet saada.

Milliseid tundeid tekitab mõte, kui saaksid edaspidi osta Eesti Energia käest kõiki energialahendusi – nii elektrit, maagaasi kui ka päikeseelektrit?
Kui ma oleksin tarbija, kellel on vaja samaaegselt kõiki nimetatud energialahendusi, siis oleksin sellest kindlasti huvitatud. Minu jaoks on põnev eelkõige taastuvenergia ehk päikeseelekter - kuidas seda kasutada saaks, mis võimalused meil selleks täna ja homme on.