Iseteenindus

Abi

Vali, millise valdkonna küsimusele vastust otsid

Elektri katkestuse puhul helista:

Elektrilevi rikketelefon

1343 (24h)

Mida teha, kui elekter läheb ära?

Tee kindlaks katkestuse ulatus

Äkki põles lambipirn läbi? Vaata ka teistesse tubadesse ning tee kindlaks, kas elekter kadus tervest majast.

Kas kaitsmed lülitusid välja?

Kaitselülitid asuvad elektrikilbis. Elektrikilbi ukse avamisel ära hakka kohe selle sisu katsuma - kõige tähtsam on tagada ohutus.

Kas sind teavitati SMSiga?

Võrguettevõtja saadab plaanilise katkestuse korral teavitava mobiilisõnumi kontakttelefonile või kui saavad rikkest teada, siis annavad ka sellest märku.

Loen sammudest lähedalt

Pea meeles!

  • Kui tunned ebatavalist lõhna, lülita elekter välja
    Kui elektriseadme juhtmest, pistikust või lülitist tuleb suitsu või ebatavalist lõhna, siis lülita elekter välja terves majas. Süttinud elektrijuhtmeid ei tohi mitte mingil juhul kustutada veega.
  • Elektriõnnetuse korral helista koheselt 112
    Elektriõnnetuse puhul tuleb alati helistada 112, seda sõltumata kannatanu olukorrast. Elektrilöögi saanud inimese seisund võib halveneda kiiresti ja muutuda veel kuni 24 tunni jooksul. Pea meeles, et vooluringi sattunud inimest ei tohi puutuda. Kannatanu on pinge all niikaua, kuni ta on seotud vooluringiga. Lülita elekter välja.
  • Hoia katkenud elektriliinidest eemale
    Maha langenud elektrijuhtmed võivad olla eluohtlikud, seetõttu ei tohi neile mingil juhul läheneda ega neid puudutada. Samuti ei tohi puutuda liinile langenud puid ega oksi – puutüvi ja oksad sisaldavad alati teatud koguses vett, mistõttu juhivad nad väga hästi elektrit. Nende katsumine võib viia kurbade tagajärgedeni. Katkenud elektriliinidest anna teada rikketelefonil 1343.
  • Mida teha, kui elekter läheb ära?

    Äkki põles lambipirn läbi? Vaata ka teistesse tubadesse ning tee kindlaks, kas elekter kadus tervest majast.
    Kaitselülitid asuvad elektrikilbis. Elektrikilbi ukse avamisel ära hakka kohe selle sisu katsuma - kõige tähtsam on tagada ohutus. Kui kaitselülitid on välja lülitunud, siis katkestusest teatama ei pea - võid need ise sisse lülitada.

    Võrguettevõtja saadab plaanilise katkestuse korral teavitava mobiilisõnumi kontakttelefonile või kui saavad rikkest teada, siis annavad ka sellest märku. SMSi saamisel on võrguettevõte katkestusest teadlik, tegeleb selle lahendamisega ning eraldi neile märku andma ei pea.

    Kui elektrit pole terves majas, sa pole saanud plaanilise katkestuse teadet või 15 minuti jooksul rikkest teavitavat sõnumit ning kaitsmed on sisse lülitatud – alles siis helista oma võrguettevõtjale.

    Elektrilevi ööpäevaringne rikketelefon on 1343
    Imatra Elektri ööpäevaringne rikketelefon on 715 0188
    VKG Elektrivõrkude rikketelefon on 716 6666

    Info, mida rikketelefon ootab:

  • rikkekoha täpne aadress või asukoht;
  • probleemi lühikirjeldus, näiteks „majas ei ole elektrit", „puu liinil", „juhe maas" vms;
  • kui on teada, siis ka katkestuse algusaega.