Iseteenindus

Abi

Vali, millise valdkonna küsimusele vastust otsid

Arveldus

Elektriarve koosneb üldjuhul kolmest komponendist: elektrienergia, võrgutasu ning riiklikud maksud (taastuvenergia tasu ja elektriaktsiis).

Elektrienergia kogumaksumus sõltub sellest, milline on sinu elektrihind ning kui palju oled elektrit tarbinud. Kui valid fikseeritud hinnaga paketi, tead oma kilovatt-tunni hinda kogu lepinguperioodi vältel ette. Kui valid börsihinnaga paketi, siis sõltub sinu hind elektribörsil toimuvast.

Võrguteenuse tasu makstakse võrguteenuse osutajale selle eest, et ta elektri koju toimetaks. See tähendab selleks vajaliku taristu ülalhoidmist ja arendamist. Võrguteenuse hinda klient mõjutada ei saa, selle kooskõlastab igal aastal Konkurentsiamet.

Taastuvenergia tasu on riigi määratud tasu, mille eesmärk on toetada taastuvast allikast või tõhusa koostootmise režiimil elektrienergia tootmist Eestis. Taastuvenergia tasu arvutab ja avalikustab igaks aastaks põhivõrguettevõtja Elering. Elektriaktsiis on riiklik maks, millest rahastatakse keskkonnahoidu. Ka võrguteenuse tasu ning riiklike maksude kogumaksumus sõltub sellest, kui palju elektrit oled tarbinud.

Seda, kas elektriarve on koostatud või mitte, saad ise kõige kiiremini vaadata e-teenindusest. Sõltumata arve väljastamise ajast on maksetähtaeg alati 14 päeva pärast.

Eesti Energia ei väljasta üldjuhul arveid, mille summa on väiksem kui kolm eurot. Mõistlikkuse ja säästlikkuse huvides oleme seadnud arve alammäära, mis annab võimaluse tasuda arve summeerituna alles siis, kui summa on kolmest eurost suurem.

Arve saadame igakuiselt sinu poolt antud e-posti või postiaadressile. Arve edastamise e-posti aadressi saad muuta e-teeninduses. Kõiki arveid näed ja saad uuesti vajadusel alla laadida meie e-teeninduses.

Kui arve ei ole e-postiga sinuni jõudnud, võivad selle põhjused olla järgnevad:

  • Arve on sattunud rämpspostkasti. Palume kontrollida oma postkasti seadeid.
  • Viirustõrje programm võib olla hävitanud e-kirjad, mis sisaldavad pdf-formaadis faili.
  • Postkasti e-kirjade maht on täis. Soovitame kustutada vanad ja ebavajalikud e-kirjad.
  • Maksmine

    Kõige mugavam on tasuda oma arveid püsimaksega. Püsimakse toimimiseks palume arve peal oleva viitenumbriga tellida e-arve ja vormistada e-arve püsimakseleping. E-arve saad vormistada oma internetipangas või pangakontoris.

    Arvete eest tasumine toimub viitenumbri alusel. Viitenumber on arve maksmisel oluline info, mis seob õige makse õige arvega. Valele viitenumbrile tasumisel võib tekkida soovimatu võlg. Viitenumber asub arve esimesel leheküljel.

    Arveid saab vaadata ja tasuda ka e-teeninduses ja mobiiliäpis. Arve tasumisel pangalingi kaudu on väljad mugavalt eeltäidetud.

    Internetipangas või pangakontoris on arvet on võimalik tasuda järgmistele arvelduskontodele:

    Swedbank
    Kodukliendile:
    SWIFT: HABAEE2X
    IBAN: EE232200001180005555
    Ärikliendile:
    SWIFT: HABAEE2X
    IBAN: EE322200221112223334

    Swedbank pangakontorites ei ole alates 01.11.2021 võimalik teha sularaha sissemakseid kolmanda isiku arveldusarvele.

    SEB Pank
    SWIFT: EEUHEE2X
    IBAN: EE081010002059413005

    Luminor Pank
    SWIFT: RIKOEE22
    IBAN: EE431700017000115797

    LHV ja Coop Panga arvelduskontot Eesti Energial hetkel ei ole.

    Sularahas saad arveid tasuda postkontoris (teenustasu Omniva hinnakirja järgi) ja pangakontoris (teenustasu panga hinnakirja järgi).

    Makse laekumise kiirus oleneb sellest, millisest pangast on makse teostatud. Samast pangast (nt SEB-st SEB-sse) tehtud makse laekub meile üldjuhul kohe. Erinevast pangast tehtud makse (nt SEB-st Swedbanki) laekub hiljemalt kahe päeva jooksul. Postkontorist tehtud makse laekub meile kuni viie tööpäeva jooksul. Makse laekumist saad kontrollida e-teeninduses.

    Ettemaksu tekkimisel arvestame summaga automaatselt järgmise arve koostamisel. Ettemaksu tagastamise soovi korral palume esitada meile avaldus e-postiga aadressil [email protected] või helistades klienditelefonil 777 4040

    Maksetähtpäevaks tasumata arvele lisandub viivis iga maksetähtpäeva ületanud päeva eest. Arve tasumise tähtaeg on 14 päeva alates arve koostamise kuupäevast. Viivist hakatakse arvestama maksetähtpäevale järgnevast päevast ja lõpetatakse siis, kui arve saab tasutud. Viivisearvestus esitatakse järgmisel arvel.

    Võlgnevuse menetlemisel on mitu etappi. Kõigepealt saab klient võlgnevuse kohta meeldetuletuskirja. Kui meeldetuletuse saatmise järel võlga ei tasuta, saadame voolu väljalülitamise hoiatuse. Kui seejärel endiselt võlga ei tasuta või ei sõlmita kokkulepet (maksegraafikut) võla tasumiseks, teavitame eelseisvast võimalikust voolu sulgemisest. Kui ka seejärel võlga ei tasuta, sulgeb võrguettevõte võlgnevuse edasise kasvu peatamiseks voolu.

    Oleme oma arveldusprotsessis alati olnud paindlikud ja kui näed, et võid seista silmitsi makseraskustega, soovitame kindlasti meiega ühendust võtta. Leiame koos viisi, kuidas arvete tasumisega edasi minna. Iga kliendi murele vaatame otsa personaalselt.

    Kui tunned, et vajad Eesti Energia arve maksetähtaja pikendamist, esita meile taotlus.

    Arve tasumise kokkuleppe osas võtame sinuga ühendust ja lepime kokku täpsemad tingimused. Maksepikendusele lisandub alati viivisemäär, mis on perioodil 01.10.2022-30.04.2023 tavapärasest väiksem: 0,038% päevas.

    Tarbimisajalugu

    Oma elektritarbimise ajalooga saab iga klient tutvuda e-teeninduses tarbimisajaloo lehel või Eesti Energia mobiiliäpis. Tarbimisajalugu kuvab tarbimist graafikul tunnipõhiselt erinevate perioodide lõikes. Tarbimisajalugu pakub elektritarbimise analüüsimiseks mitmeid kasulikke võimalusi – nii näiteks on võimalik oma tarbimist summeerida ning erinevaid tarbimisperioode omavahel võrrelda. Graafik toob välja muutused, mida võivad põhjustada näiteks elektritarbimise oluline kasv, aga ka rikkis seadmed või probleemid elektrivõrgus.